Nyt on sellainen rauhallinen ja tyyni olo, mitä en olisi voinut koskaan uskoa tuntevani veljen ja äidin kuoleman jälkeen.  Sellainen olo, että asiat ovat järjestyksessä, vaikka minulta on viety kaksi ihanaa ja rakasta ihmistä. En olisi ikimaailmassa uskonut, että voin näin tuntea kaiken tapahtuneen jälkeen. Tiedän, että tunne on erittäin ohimenevää laatua, mutta se on päällä juuri nyt ja niin on hyvä.

Minulla oli mies yökylässä. Aika hauska ok-näköinen mies, joka ihastui minuun siinä määrin, että ehdotti jo yhteistä Thaimaan-matkaa. Sanoin, että sinne on aika pitkä lento. Heh, kuka kieltäytyy ilmaisesta matkasta. Asiasta ehkä keskustellaan vielä.

Mies sanoi, että olen mukava, iloinen, pirteä ja nauran paljon. Olin vaan että joo, käypä katsomassa keittiön kaapista millä lääkemäärällä tähän olotilaan on päästy. Mies ei onneksi kysellyt enempää.

Aion mennä meediolle. Saa nauraa ja huvittua ideastani, mutta minua ei voisi vähempää kiinnostaa, pidetäänkö minua hulluna ja hölmönä. Sain idean siltä luontaishoitajalta, jonka luona olin viime viikolla. Hän oli saanut meedioistunnossa yhteyden kuolleeseen isäänsä ja suositteli lämpimästi minulle erästä meedionaista. Muistin, että aikoinaan ennen läheisten kuolemia lohduttauduin kuolemapeloista ahdistuessani, että voin aina mennä meediolle kun hätä tulee. Ja nyt on hätä isolla hoolla.

Minulla on melkoinen määrä nappeja otettavana tällä hetkellä. Luontaistäti suositteli minulle B- ja D-vitamiinilisää, jotain entsyymi- ja maitohappobakteeriyhdistelmää, magnesiumia, hampunsiemenöljyä ja Bachin kukkatippoja. Näitä kaikkia pistelen poskeeni muun lääkityksen lisäksi ja odotan, että masennus alkaa väistyä tai että tämä vähän parempi olo jatkuisi. Seuraava luontaishoitosessio on tämän kuun loppupuolella.

Mitähän vielä. Kirja edistyy välillä huimaa, välillä tuskaisen hidasta vauhtia. Olen miettinyt kuvitusta ja taittoa sen lisäksi, että puserran mielestäni tuskaa paperille. Sivumäärä on menossa noin kolmessakymmenessä, tosin muutoksia tekstin asetteluun ynnä muuhun toki voi tulla. Mutta sanoisinko, että aika hyvin tällä keskittymiskyvyllä. Ehkä tästä kirjasta tosiaan tulee valmis.