Vähän enemmän kuohuvaa, kepeä nousuhumala, paljon panetusta, vierellä kivaa seuraa, mutta mielessä Sami ja se, mitä jos kuitenkin alentuisin kerjäämään miestä kylään ja panemaan minua edes kerran vielä. Näistä lähtökohdista kävin seuraavan antoisan keskustelun.

********************

Minä: Millainen diili teillä on nykyisen panon kanssa, jos pyytäisin sut käymään joku päivä?

Sami: Diili on, että saan panna muitakin, mutta nyt koitan panostaa tähän vielä 3-4 kk. Tähän suhteeseen tulee luultavasti vielä pysyvä toinenkin nainen, joten hommaa riittää. Himoitsen kyllä vieläkin sua, joten haluan nähdä sut vielä montakin kertaa, mutta vasta kun pystyn siihen panostaa tarpeeksi.

Minä: Ok. Ehkä en jaksa odottaa sinne asti.

Sami: Juu, tuskin jaksat, mutta en unohda sua kyllä koskaan ja varmasti kesällä kyselen, mikä on tilanteesi.

********************

Tämän jälkeen itkin ja yritin ensin peitellä ahdistukseni Karsalta, mutta en pystynyt. Kävin parvekkeella tupakalla. Menin vilkaisemaan vessan peilistä, miltä näyttää 36-vuotias nainen, joka ei millään tunnu ymmärtävän, että varattuihin miehiin ei kannata sekaantua. Ei se näyttänyt kovin hyvältä, joten jatkoin Karsan viereen itkemään.

Karsa ihmetteli, miten Sami laittaa tuollaisia viestejä, kun tietää, miten ihastunut olen. Minä ihmettelin lähinnä, miksi en voi antaa olla ja mitä niin erityistä siinä miehessä on, että en pysty unohtamaan.

Nyt on aivan paska olo. Siis todella kurja. Mutta sainpahan ainakin erittäin hedelmällistä materiaalia testata ja opetella IOK:n sanomaa. Elämän tarkoitus on antaa anteeksi. Kaikki tämä on vain unta ja olen itse projisoinut elämässäni olevat ihmiset. Mitä kipeämmin joku tyyppi minua tökkii, sitä enemmän on anteeksiannettavaa. Työ jatkuu.