Piksu vihjaisi tässä kerran, että voisin hetken nauttia työni tuloksista enkä vain miettiä, mitä kohtia alan seuraavaksi muokata. Puhuimme siis kropastani ja sen kehityksestä.

Mietin tuota ja tottahan se on. Olen katsellut Marin ottamia bikinikuviani kriittisellä silmällä ja etsinyt niin sanottuja vikoja ja kohtia, joita voin alkaa ottaa paremmin treeneissä (ja ruokavaliossa) huomioon. Keskivartalo on melkoisen suora pötkö, mahassa löysää ja käsivarsien lihakset eivät näy siinä määrin kuin niiden tällä treenimäärällä pitäisi näkyä.

Mutta. Tänään ja jo aikaisemminkin salilla olen tajunnut, että viime aikoina olen eniten motivoitunut itsestäni ja omista kehityskuvistani. Tiedän. Ehkä alan saavuttaa jonkin itsekeskeisyyden huipentuman näissä jutuissani, mutta sallittakoon se.

Tänään tein salilla taljassa pakarapotkua. Katsoin peilistä liikerataa ja tajusin, että ei helvetti, peilissä on minun persaukseni, joka näyttää omaan silmään tosi hyvältä juuri nyt. On lihasta, on muotoa, rasvaa ja kokoa omasta mielestäni sopivasti.

Samoja fiiliksiä koen usein, kun teen vaikka askelkyykkyhyppyjä ja näen, miten reisilihakset liikkuvat hypyn aikana. Tunnen itseni tässä painossa kevyeksi ja tulee ihan voittajafiilis, kun pystyy ylittämään itsensä fyysisesti.

Loppuvuodesta pääsin sellaiselle tasolle jalkatreeneissä, että aloin etukäteen jännittää, miten selviän treenistä. Kuulostaa huvittavalta, mutta siltä se tuntui. Ehkä se kertoo vain huonosta kunnostani tai sitten olen oikeasti oppinut panemaan itseni niin koville, että väännän oman kuntoni äärirajoilla. Ja kovalla tarkoitan tässä pelkästään hyvää. Totta kai otan huomioon esimerkiksi aikoinaan pahastikin kipuilleen lonkkani enkä muutenkaan heilu kovien painojen kanssa.

Viime viikolla luin blogeista, kun ihmiset laittoivat kuvia omasta parhaasta kunnostaan vuodelta x. Tuntui aika hitsin hyvältä tajuta, että minä laittaisin nyt blogiini kuvan Filippiinien-reissulta. Mari onnistui ottamaan muutaman sellaisen kuvan, jossa kroppani näyttää tosi urheilulliselta, terveeltä, elävältä ja mikä parasta koko olemukseni viestii fyysistä ja henkistä hyvinvointia.

Voin ja saan olla tyytyväinen itseeni, koska tiedän, miten paljon ja sinnikkäästi olen terveyteni eteen tehnyt töitä.