Sain tänään hyvää palautetta esimieheltäni. Hän kertoi tarkkailleensa minua töissä ja sanoi, että osaan kohdata asiakkaat todella hyvin. Olen läsnä hetkessä ja aina asiakasta varten. Hän sanoi, että minulla on niin rauhoittava vaikutus, että minun seurassa voisi olla vaikka miten kauan hiljaa eikä tulisi yhtään vaivautunut olo. No jaa.

Kulunut viikko on ollut todella raskas. Nivelkivut ovat jatkuvia. Ne välillä herättävät, tuntuvat istuessa, makuulla, miten vain. Särkylääkkeistä ei ole apua enkä niitä halua turhaan syödä. Ensi viikolla on kontrollikäynti reumapolilla, ja todennäköisesti minulle aloitetaan taas jokin uusi lääke. Lääkkeistä ei ehkä ole apua, koska vastustan niitä niin paljon.

Jatkuva fyysinen kipu on kamalaa. Olen tottunut ahdistukseen ja henkiseen pahaan oloon, mutta fyysinen kipu siihen päälle on jotenkin musertavaa. Varsinkin kun salitreeni on ainoita asioita, joista jaksan kiinnostua. Nyt treenaaminen on käytännössä mahdotonta paitsi, jos haluan ottaa riskin, että rikon kroppaani entisestään.

Kaikki on niin vitun turhaa. Siitä huolimatta teen päivittäin kaikenlaisia henkisiä harjoituksia ja meditaatioita, että voisin paremmin. Aina, kun tekee mieli luovuttaa, näen äitini, joka ei antanut koskaan periksi.

Äsken join pullon viiniä ja napsin siihen päälle muutaman rauhoittavan. En tiedä, mistä ajatus tuli, mutta kai tarkoitus oli hetkeksi hiljentää oma pää. Mietin, miten kauan nukkuisin, jos olisin ottanut kaikki jäljellä olevat lääkkeet. Nyt ainakin olen hyvin hereillä. Minua ei pysäytä mikään.

Olen luvannut ainakin siskolleni, etten tee itselleni mitään. Tänään pitkästä aikaa pyörittelin mielessäni ajatuksia itsemurhasta. Jos joisinkin yhden sijasta kaksi pulloa viiniä, miten ajatukset lähtisivät muuttumaan. Miten suuri houkutus olisi lopettaa kaikki ja miten sen edes tekisin?

Houkutus on suuri, sen myönnän. Mutta tiedän sataprosenttisella varmuudella, että itsemurhan tehneet joutuvat bumerangina takaisin tänne helvettiin kohtaamaan uudestaan asiat, joita he lähtivät pakoon. Ei siis ollenkaan hyvä idea.

P a k k o  j a k s a a.

Siskoni sai tänään loistavia uutisia. Olen niin kiitollinen, että läheisillä menee hyvin ja että voin olla onnellinen heidän puolestaan. Toivon, että tapahtuisi jokin ihme ja seuraava hyvä uutinen tulisi minulle.