Olen miettinyt usein, millä kaikella palkitsen itseni, kun valmistun sairaanhoitajaksi. Tähän mennessä listalla on ollut tatuointi ja lomamatka. Tänään lisäsin listalle Antti Tuiskun konserttilipun, jonka ostan heti kun saan palkan. Tosin olen jo konkurssissa yllättävien menojen ja velkojen takia, joten saa nähdä jääkö palkasta jäljelle mitään.

Suurin ja tärkein juttu minulle olisi kuitenkin se, että sisko, isä ja Riitta olisivat täällä valmistujaispäivänä juhlistamassa saavutustani. En vain ole uskaltanut ääneen mainita toiveestani, jos siitä seuraa taas jokin katastrofi Riitan suhteen. Odotellaan.

Ensimmäinen työviikko on onnellisesti ohi. Olin aamupäivällä vielä innoissani ja tyytyväinen, kunnes muistin, että olin unohtanut yhden jutun. Näköjään minun pitää laittaa ihan kaikki asiat muistilapulle, koska iso pääni ei kestä sitä tietomäärää, jota töissä tulee.

Olen kärsinyt erilaisista iho-ongelmista viimeiset parikymmentä vuotta. Ongelma kärjistyi juuri ennen töiden alkua. Tämän viikon olen sitten kulkenut töissä sen näköisenä, kuin olisin saanut kunnolla turpaan ja vähän päälle. Ihan hillitön tulehdus silmän alla, ja koko alaluomi turvoksissa. Laittaisin kuvan, jos kehtaisin.

Siinä voi jokainen miettiä, miltä tuntui mennä uutena työntekijänä töihin, kun puolet naamasta on turvonnut. Kolmekymmentä potilasta tuijottaa ja muutama hoitaja siihen päälle. Yritin aina jossain sivulauseessa jollekin sanoa, että en yleensä näytä tältä ja heh heh. Mikä nöyryytys ja tuskatila.

Keskiviikkona kävin lääkärillä (meni kymmenen euron viikkobudjetti todella uusiksi) ja nyt alkaa helpottaa. Ehkä näytän jo ihmiseltä maanantaina.

Paino on tippunut nyt viitisen kiloa. Ihan hienosti, kun ottaa huomioon juhannusviikon päivittäiset tankkaukset. Ruokahalu on ollut tämän viikon kateissa, kun olen jännittänyt niin paljon töissä. Mutta mahtava fiilis, kun tavoite alkaa lähestyä ja on kevyempi olo niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Parasta tässä viikossa on se, että Mika on ollut taas pitkästä aikaa taajuuksilla. Ihana rakas kaivattu veljeni. Ja tämä kappale on huippu. Lopussa etenkin on viestiä äidille.